donderdag 7 oktober 2021

SAL 9: de wikkelsteek

 Afgelopen week was het rij 6 die we borduurden, lukte het met de wikkelsteek? Grappig effect heeft deze steek vind ik. Echt drie dimensionaal. En hij gaat ook best snel.

Bij deze steek vond ik het soms best lastig de draden te tellen, zeker met een linnen draad bordurend. Lyda vond het lastig om te zien waar je begint met de wikkelsteek om op de goede plek uit te komen.

Toen ik eenmaal in mijn hoofd had geprent dat daar waar je opkomt voor de eerste steek, ook is waar je aan het eind van die regel ook 3 draden opzij weer neer gaat, werd het makkelijk. Toen kon ik ook een ruit in een keer door maken. 

In het cafe gaan we ieder op ons eigen tempo verder. De foto's laten zien hoe. Heel verrassend is het werk van Gerda, op vrolijk geel. Angelique borduurt, net als ik op 15 draads linnen, en anderen op stof met 12 of 11 draden per cm. En het wordt allemaal mooi.

De eerste serie foto's is van 15 september, de tweede serie is van gisteren, 7 oktober.

Tineke heeft wel iets heel bijzonders gedaan met
het complimentary pattern van Yvette. Een
hele set accessoires maakte ze er mee.



Dit is zo'n mini blikje van de Lidl, 
waar we het een paar weken geleden
over hadden.


Dit prachtige werk is van Jannie. Het is ontworpen door Judy Dixon en heet 
Ivory Blush. Het is uitverkocht, mensen zoeken ernaar op internet.

Naaldenboekje van Iris, eigen
ontwerp


Nog een keer het Friese patroontje van Yvette,
deze schaarhanger is van Iris.

Naborduren vanaf een foto, Tineke doet het
'even'

En dan de SAL en de vorderingen tot
week 5, en het complimentary patroontje
dat je nog steeds kunt vinden op de site van
de Handwerkboetiek in Roden.









Deze is van Corry. Ze stonk er niet in
toen ik zei dat het zo mooi in mijn huis zou passen...




De groep, gisteren met 16 vrouwen



Kerstborduursel




en ook als je de SAL laat voor wat die is,
zit je gezellig in de groep te borduren.
 
Kerstwerk







2 opmerkingen:

  1. It is so lovely to see all the samplers with their variations (wow!) and the small pattern supplied in conjunction with de Handwerkbotiek. Looking good!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thank you Yvette. It’s very inspiring to see all the variations for us too.

    BeantwoordenVerwijderen