vrijdag 16 oktober 2020

Verkoop voor het goede doel


 Mijn kleindochter van 8 had een briljant idee. Samen met een vriendje maakte ze buiten muziek voor het goede doel. Omdat veel mensen niet genoeg centjes hebben. En ons Handwerkcafé doet het natuurlijk ook al jaren. Waar we kunnen zamelen we geld in via de weggeeftafel en als we ergens een mogelijkheid zien wat geld voor de voedselbank opzij te leggen, doen we dat. Ons potje is beperkt, maar alle beetje helpen, nietwaar?

Doordat we niet bij elkaar kunnen komen, is de weggeeftafel natuurlijk ook niet in beeld. Maar toch hebben we nu iets te 'verkopen' want weggeven wil ik het niet noemen. De onderstaande quiltboeken zijn ons geschonken door quiltster Marja uit L. Zij nam zelfs de moeite om ze in Benthuizen te komen afgeven! En wat zijn het prachtige boeken. Allemaal puntgaaf, alsof ze alleen zijn doorgebladerd, fris en vol inspiratie. Let op: afgezien van Irma's sampler en Schoonheid uit de lappenmand zijn het allemaal Engelstalige boeken!

Iedereen krijgt een gelijke kans om zo'n boek aan te schaffen voor een prikkie: ze zijn te koop voor €2,50 per stuk, exclusief verzendkosten. Ik wacht een week om iedereen een kans te geven een mail te sturen.Wie in Waddinxveen, Boskoop, Reeuwijk woont wil ik de boeken wel aanreiken. Wie zelf wil rijden kan ze ophalen. Omdat de baten dit keer uit heel Nederland zullen komen, doe ik de donatie dan aan de voedselbank Nederland, dat lijkt me eerlijk. Je kunt me mailen via handwerkcafewaddinxveen@gmail.com. NIET via Facebook, Whatsapp of Messenger alsjeblieft. Als er meer dan 1 gegadigde voor hetzelfde boek is, wordt er geloot. 

Zelf heb ik ook nog wat boeken en tijdschriften die ik niet zal gebruiken, en die worden onder dezelfde voorwaarden aangeboden. De tijdschriften voor Richelieu borduurwerk zijn alleen doorgebladerd, de Burda ziet er wat oud uit maar is verder puntgaaf. Alle patroonbladen zitten nog in het blad geniet. 

Hier de foto's: 























Geen opmerkingen:

Een reactie posten