zondag 26 november 2017

Boro

Van een lieve handwerkster kreeg ik voor mijn verjaardag een mooie handgemaakte kaart. Paulie Smit is de maakster en zij maakt heel mooie dingen. Van haar hand heb ik ook een flink aantal mailarts, geborduurde enveloppen. Op de achterkant van de kaart stond dat het om de handwerktechniek BORO gaat. Daar had ik nog nooit van gehoord, al vond ik de rijgsteekjes wel lijken op de Japanse techniek sashiko..

Natuurlijk heb ik Boro opgezocht en dit is wat ik er over vond op internet.

Het zichtbaar repareren past heel mooi in de geest van deze tijd waarin we nadenken over milieuproblemen en ons gedrag als consumenten. Boro als handwerktechniek, ik zou het wel willen uitproberen. Wie heeft dit eerder gedaan en zou ons op weg kunnen helpen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten