dinsdag 30 november 2021

Handwerkcafé voorlopig gesloten

 Hieronder de tekst van de mail die ik gisterenavond aan de kernleden van ons Handwerkcafé stuurde:

Hallo allemaal,


De maatregelen die onze regering per zondag heeft in laten gaan vallen eigenlijk -gekeken naar ons handwerkcafé - nog mee. 

Toch houdt het me bezig. De berichten over de verspreiding van de Delta en de de nieuwe Omikron variant van het Corona virus, stemmen niet vrolijk. Ook de berichten over sterfte in verpleeghuizen onder gevaccineerde bewoners stemmen tot nadenken.
De deelnemers aan ons café zitten allemaal in wat je kunt noemen een ‘risico leeftijd’. Nou ja, Angelique en Iris misschien niet, maar verder! 😉

Dat we a.s. woensdag Sinterklaas zullen vieren, waarbij we meer opstaan en rond lopen door de recreatieruimte, is een extra risico factor. Kortom, ik zie persoonlijk teveel risico voor besmetting om een gezellige middag te kunnen hebben.

In overleg met Cor, de beheerder van de ruimte, heb ik besloten dat we voorlopig helaas moeten afzien van onze gezellige woensdagmiddagen.
Ik hoop dat jullie mijn redenering kunnen volgen en er begrip voor hebben.

Dan nu de Sinterklaas cadeautjes.. ik heb geen lijst van wie er mee doet. Ik stel voor dat we afspreken dat je zorgt dat je cadeautje uiterlijk a.s. vrijdag bij degene is wiens naam je hebt getrokken. Zie je geen kans om het te bezorgen of per post te sturen, laat het mij dan alsjeblieft weten, dan zorg ik voor een oplossing. Ik stuur de adressenlijst voor alle zekerheid met deze mail mee. Gebruik deze! Ik hoor dat niet iedereen de meest recente lijst gebruikt!

Het spijt me vreselijk, maar als initiatiefnemer van het Handwerkcafé voel ik een verantwoordelijkheid naar jullie allemaal, die mij noopt deze beslissing te nemen.

Nadere berichten over de voorgenomen workshop van Christa de kerstmuis volgen nog.

Wie elkaar toch wil treffen in kleiner verband, staat het natuurlijk vrij. Het is aan de vrouwen die zich als gastvrouw aanboden om eventueel een handwerkmiddag thuis te organiseren, en daarbij de regels te stellen waar zij zich prettig bij voelen. Dit staat los van het Handwerkcafé. 

In de hoop dat we snel weer “gewoon” bij elkaar kunnen komen, veel liefs,

Lilian

Geen opmerkingen:

Een reactie posten