dinsdag 5 januari 2021

Inspiratie van Gerry en Corry

 Gerry stuurde me een paar foto's van wat zij zoal gedaan heeft op handwerk gebied, de laatste tijd. Het is een kleed, heel rijk geborduurd met Hardanger, nog een Hardanger werkstuk, en ook een meetlat voor de kinderkamer van haar achterkleinkind. De illustraties van Fiep Westendorp blijven kostelijk.







Ook Corry is flink bezig geweest, ze vertelde dat ze al 5 poppenkofferstjes had omgetovert tot poppenbed/kamer. En de laatste tijd heeft ze pop Carolientje gehaakt, is ze niet enig? Natuurlijk kreeg Carolientje ook een extra jurk voor als ze een verschoning nodig heeft :-)



Intussen is het borduurwerk aan mijn adventskalender af. Hij moet nog worden afgewerkt. Ik overweeg rood/witte stippenstof, wat vinden jullie?



Verder ben ik in mijn hoofd heel druk met het bedenken van een merklap voor een van mijn schoondochters. Zij had al eens gezegd dat ze een merklap, met persoonlijke details, wel erg op prijs zou stellen. Het naborduren van een merklap is zo gepiept. Maar er zelf een samenstellen? Da's andere koek! Al wekenlang kijk ik regelmatig in mijn referentie boeken. Allerlei oude folklore boeken sla ik er op na, er zitten plakkertjes bij dingen die 'iets' kunnen zijn.. Op Pinterest zoek ik merklappen op..
Binnenkort ga ik met de stof (ze mag kiezen uit verschillende tinten wit of ecru) en de kleurtjes waarmee ik denk te werken, nog even langs mijn schoondochter, om te checken of dat in elk geval naar haar zin is. En dan hoop ik hem op haar 40ste verjaardag (gelukkig pas in augustus) aan te kunnen bieden.




Zo vaak bekeken dat ze 
er scheef van zakken!
'even apart houden' want ik kan
er iets uit nodig hebben




























1 opmerking:

  1. Hardanger piece is lovely.Oh the crochet doll and its dress is soo cute.
    https://shamiatcraft.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen