vrijdag 4 september 2020

Inspiratie

Van de vrouwen uit het Handwerkcafé kreeg ik meer foto's van hun werkjes om de anderen te inspireren, kijk maar: 

Corry borduurde een kersttafereel, en vond bij toeval in de kringloopwinkel een perfecte lijst. Ze heeft hem zelf ingelijst. Is het geen plaatje?!

Celine maakte een aantal kleine werkjes af. Een schattig kleine needleroll.. lag er al jaren, vertelt Celine. En de schaapjes op de biscornu? Hoe schattig zijn die? Celine is dol op Kerst en borduurt heel veel kerststalletjes. Op de foto twee mini kerst stallen.

Blijf vooral foto's sturen van je werk, dat helpt nu we elkaar niet in het 'echt' kunnen zien.. 

Waar je ook inspiratie kunt opdoen, is natuurlijk in een handwerkwinkel. Toevallig ontdekte ik er van de week één in Bleiswijk, waar ik even moest zijn. Crea Irene, aan de Dorpsstraat 91. Een gezellig vol winkeltje met vooral heel veel wol, borduurpaketten, alle kleuren DMC en ook veel grappige fournituren, o.a. kralen en houten bijtringen, muziekdoosjes en rammels voor in babyspeelgoed. Een plank met boeken en een gezellige aanschuiftafel waar je een kopje thee of koffie kunt krijgen. De eigenaar vertelde dat er in pre-corona tijden een handwerkcafe werd gehouden op de vrijdag avond, en dat ze ook cursussen hadden. Nu in Corona tijd streven zij ernaar nog altijd gastvrij te zijn, maar even bellen voor je komt zorgt ervoor dat er een plakje voor je is en dat je eventueel ook advies kunt krijgen.

Ze hebben geen webwinkel, maar wel een Facebookpagina: creairene, en een pagina op internet: www.creairene.nl.

Ik was blij verrast op een dag dat corona weer teveel aanwezig was in mijn bol.

(P.S. het nieuwe format van blogger zorgt er nog voor dat ik niet weet hoe ik het beste de foto's krijg op een plek waar ik ze hebben wil.. sorry. Voorlopig is een imperfect bericht met foto's beter dan wachten op een concept dat de perfecte layout heeft!)






Geen opmerkingen:

Een reactie posten