woensdag 14 augustus 2019

80 steken - hoe het werkt II

Ik heb in een vorig bericht al besproken hoe je aan het patroon Around the world in 80 stitches van Papillon Creations komt, en dat het plan is elke week in elk geval 1 steek van de 80 steken met geografische namen voor te doen met foto's.

In het patroon zijn ook andere steken gebruikt, die vaak al ergens op het web worden voorgedaan. Als ik daar een link voor kan vinden, zet ik die er bij, net als de Nederlandse naam als ik die weet.
Het kan handig zijn een stekendictionaire te hebben. Heb je die nog niet, je vindt ze vaak bij tweedehandswinkels voor heel weinig geld.

Ik verwacht dat veel van de foto's zullen worden gepind. (Gezien de ervaring met het Open Zomen Festival.) Daarom voorzie ik elke collage van foto's van de naam van ons café. Dan kan het in ieder geval altijd weer terug gevonden worden. En ik krijg er een kick van als ik zie hoe 'de hele wereld' foto's pint van mijn werk. Want hoewel ik tot nu toe steeds 'we' heb gebruikt als het over het Handwerkcafé Waddinxveen gaat; het werk voor dit soort projecten wordt door mij gedaan :-).

Het gezicht achter het blog: Lilian
Het simpele programma waarmee ik de foto's bewerk is niet geschikt om veel foto's in één kader te plaatsen, dus zullen sommige groeperingen van de foto's misschien onlogisch lijken. Verder is het mooi op  het blog plaatsen van foto's ook nog best een klus, en zul je merken dat ik soms vooral pragmatisch werk, om zelf ook nog wat tijd voor handwerken over te houden.

Dat gezegd hebbend, hoop ik dat we hiermee toch een leuk avontuur aangaan met zijn allen en vraag ik jullie vooral ook foto's te delen van jullie eigen 80 steken project, en mee te praten in de Facebook groep Handwerkcafé Waddinxveen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten