maandag 6 juli 2020

Het eeuwenoude sneewerk kleed van Sanny de Zoete


Ze zeggen weleens dat een brutaal mens de halve wereld heeft... Soms kan je mond opendoen wel leiden tot vréselijk leuke dingen! 

Ik volg op Facebook Sanny de Zoete. Zij is expert op het gebied van linnengoed en een vriendin van mij had al eens een patroon mogen tekenen vanaf een 17e eeuws Fries beddelaken. 

copyright: Sanny de Zoete


Sanny liet een foto op Facebook zien van een geweldig sneewerk kleedje. Volledig geborduurd met sneewerk, 17e eeuws. Voor ik het wist had ik gezegd dat ik het zó mooi vond dat ik het wel zou willen borduren. 

Tot mijn stomme verbazing kreeg ik een uitnodiging om het te komen bekijken. Vanmorgen bij Sanny geweest. Mijn hoofd en hart lopen over van het geweldigs dat ik allemaal heb gezien en zelfs mocht aanraken en fotograferen. Sanny telde 35 draadjes per cm. Ongelooflijk! Ik kan hier zeker de rest van corona-ellende op teren. Wat een geweldige ervaring! 


copyright: Sanny de Zoete



Sanny is momenteel bezig een boek te schrijven over de historie van het Nederlandse linnengoed.  Houd haar site in de gaten om te zien wanneer het boek uitkomt.


Meer over dit kleed en mijn bezoek aan Sanny in Delft op het blog Tantes Zolder


Geen opmerkingen:

Een reactie posten