zaterdag 11 september 2021

De SAL is onderweg..

Alhoewel je het misschien niet zou zeggen, is de SAL Fries Witwerk, met het patroon uit het boek van Yvette Stanton, begonnen..

Vanmorgen heb ik gezellig bijgepraat met Rita, die zat te wachten tot er, net als bij vorige gezamenlijke projecten in het Handwerkcafé, elke week wat op ons blog zou komen.. maar dat is niet hoe ik van plan ben deze SAL aan te pakken. 

Het Open Zomen Festival heb ik helemaal zelf opgezet, met wat hulp van Mathilda en Jannie. Elke week legde ik uit hoe de zoom werd gemaakt, met eigen uitleg, en waar mogelijk met links naar voorbeelden en filmpjes. Wat een Hercules taak was dat! 

Jannie leert reticella was ons volgende gezamenlijke project. Ik vertaalde het hele boek, en gaf waar van toepassing ook tips hoe je iets handig aan kon pakken. Hiervan kwam ook steeds een nieuw stukje op ons blog van de vertaling en tips. Ook nog een hele klus.

Inmiddels zijn we nog een aantal gezamenlijke projecten verder (Tapisserie en In 80 steken de wereld rond), is mijn man met pensioen, heb ik steeds meer kleinkinderen (hoera), waarop wij oppassen en heb ik gewoon minder tijd om dingen voor jullie uit te werken.


Daarom is dit project zo handig! Wie het boek Frisian Whitework van Yvette Stanton heeft, heeft in principe genoeg in handen om het project daaruit te kunnen maken. Dat we het in het Handwerkcafé samen doen, is vooral voor de gezelligheid. 

De uitleg in het boek is geweldig, de tekeningen zijn zo duidelijk dat je eigenlijk ook met minimale kennis van het Engels een heel eind komt. In het café komen natuurlijk eventuele vragen vanzelf aan de orde, en daarom borduur ik ook 'vooruit'. Zodat ik weet hoe het zit. En kan uitleggen.

Op ons blog komen aanvullende tips, foto's van het werk van mensen die meedoen (stuur die vooral op!). Niet elke week een berichtje met 'opdracht' dus. We kunnen allemaal tellen (toch??!!😅🙃), dus doen we week 1 rij 1, week 2 rij twee, enzovoort.

Dat via ons blog en de Facebookgroep mensen van 'buiten' ook meedoen, des te leuker!

Intussen is al veel voorbereidend werk verzet. Wie terugleest vindt vanaf  5 mei alle berichten hierover, inclusief:

  • welke project
  • welke stof
  • welk garen
Deze week was ik niet in het café, en heb ik dus niet gezien wie er al lekker bezig zijn met de witwerklap. Ik was in Friesland.. en kwam wat leuke winkeltjes tegen. Maar daarover later meer.


Sneek

Zonsondergang aan het IJsselmeer bij Molkwerum


Geen opmerkingen:

Een reactie posten